Oleme sisenemas uude ajastusse personalijuhtimises. Kas oled kunagi mõelnud, kuidas tehisintellekt (AI) kujundab tulevikku personalijuhtimise praktikas?
Viimaste aastate kiire tehnoloogia areng on endaga kaasa toonud palju uusi võimalusi! AI ei ole lihtsalt trend või äge tehnoloogiline vidin, vaid tööriist, mis aitab meil oma tööd tõhusamalt teha. Kujutage ette, et saame analüüsida suures koguses andmeid mõistmaks mitte ainult meie töötajate vajadusi, vaid ka selleks, et tuvastada trende, prognoosida töötajate käitumist ja rahulolu, hinnata koolitusvajadusi ning optimeerida tööprotsesse. Selline andmeanalüüs võimaldab teha informeeritud otsuseid, mis toetavad organisatsiooni strateegilisi eesmärke ning aitavad luua kaasavamat ja tõhusamat töökeskkonda. Ehk meil on võimalik luua isikupärasemaid ja efektiivsemaid personalijuhtimise lahendusi, vähendades sealjuures ka personalijuhi töökoormust.
AI on personalijuhile suurepärane abivahend igapäevaste administratiivsete ülesannete täitmisel, näiteks värbamises töökuulutuste koostamisel, CV-de läbivaatamisel, töötajate andmete haldamisel jne. See omakorda aitab vabastada rohkem aega strateegiliste otsuste tegemiseks ning töötajate arendamiseks, mis tõstavad kogu organisatsiooni efektiivsust.
Ajakulu vähenemine ja lihtsatest korduvatest ülesannetest vabanemine annavad personalijuhile võimaluse keskenduda töötajate kaasatusele ja rahulolule, luues seeläbi rohkem aega nende individuaalseks toetamiseks ning paremaks kommunikatsiooniks. Inimkeskne lähenemine võimaldab meil arendada suhteid töötajatega, mõista nende vajadusi ja pakkuda individuaalselt kohandatud lahendusi, mis aitavad luua positiivse ja toetava töökeskkonna.
Lisaks aitab AI tuvastada töötajate tugevusi ja nõrkusi ning pakkuda neile arengusvõimalusi, mis päriselt nende vajadustele vastavad. Inimesed tunnevad end tõeliselt väärtustatuna, kui nende arengule ja heaolule pööratakse tähelepanu. See suurendab töötajate rahulolu ja pühendumust, mis toob kaasa kõrgema tootlikkuse ja väiksema tööjõuvoolavuse. Rahulolevad töötajad panustavad oma organisatsiooni rohkem, olles avatumad innovatsioonile ja koostööle.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et tehisintellekti kaasamine personalijuhtimisse võimaldab ettevõtetel optimeerida tööprotsesse ja vähendada kulusid, mis omakorda suurendab efektiivsust. AI abil saavad organisatsioonid paremini analüüsida töötajate andmeid, tuvastada nende tugevusi ja nõrkusi ning luua sihipäraseid arendusprogramme, mis toetavad nii töötajate kasvu kui ka ettevõtte pikaajalisi eesmärke. Kuna uuringud näitavad, et praegu kasutab ligikaudu 60% ettevõtetest AI-d vähemalt ühes personalijuhtimise funktsioonis ning oodatakse, et see arv kasvab järgmistel aastatel 80%-ni (viide: Superworks), siis on õigel ajal investeerimine AI-sse juba täna konkurentsieelise saavutamiseks hädavajalik.